Lennon aikana sovellus ilmoittaa automaattisesti, jos lähellä on lentoliikennettä.
Air-sarja on oikeastaan kalliin Mavic Pron ja halvan Minin välissä, mutta uusi Air 2S haastaa tämän järjestyksen. DJI:n uusinta kamerakopteria on nyt päivitetty niin, että se ylittää monin tavoin satoja euroja kalliimman Mavic 2 Pro -mallin.
DJI tarjoaa ensimmäistä kertaa 5,4K-videotarkkuuden, ja bittinopeus on kokonaiset 150 Mbps. Otoksissa on selkeästi entistä enemmän yksityiskohtia myös 4K-näytöllä katseltaessa. Suuri tarkkuus mahdollistaa myös kohteen tuomisen lähemmäksi videoita rajaamalla. Kopterissa on myös digitaalinen 2x- ja 4x-zoomaus 4K-tarkkuudella, ja etenkin ensin mainitulla tulokset ovat hyviä.
Ensimmäisessä Air-mallissa kuvakenno oli samaa kokoluokkaa matkapuhelimien kanssa, mutta se on nyt tuuman kokoinen, kuten Mavic 2 Prossa. Tarkkuus on sama 20,0 megapikseliä. Tällä kertaa DJI ei kuitenkaan ole käyttänyt Hasselblad-nimeä. Kuvat ovat siitä huolimatta yksityiskohtaisia ja teräviä, ja dynaamisuus on hallittua jopa aurinkoa kohti kuvattaessa. Sen sijaan aukko on kiinteä F2.8, joten videokuvauksessa on käytettävä harmaasuodinta, jos haluaa videoihin tietyn valotusajan.
Kameran vakauttajana on kolmiakselinen gimbal, ja lisäksi siinä on elektroninen vakain, jonka avulla saa teräviä iltakuvia useiden sekuntien valotusajalla. Lisäksi kone on suunniteltu niin, ettei kamera väänny alaspäin huippunopeudessa, joka on 68 km/h. Mavic 2 Pro kärsii tästä ongelmasta.
On vaikuttavaa, että keskiluokkaa on uudistettu niin paljon, että puutelistalle jäävät ainoastaan koneen sivuilta puuttuvat väistöanturit. Air 2S on loistotuote, joka luo suuret odotukset tulevalle Mavic 3 Prolle.
HINTA
1029 euroa
Tältä tuntui kun oli kulunut…
2 tuntia: Päivitys ja ensimmäinen lento sujuivat ongelmitta.
3 päivää: MasterShots ohjaa kopteria ja yhdistää leikkeet luoden upeita videoita.
Tuomio
+
Suuri kenno tuottaa upeita tallenteita.
5,4K takaa erittäin yksityiskohtaisen videokuvan.
Edistyksellistä tekniikkaa hyvään hintaan.
Lentää varmasti ja vakaasti myös kovassa tuulessa.
-
Kaipaa väistöantureita sivuille.
Testiotokset
Mikäli et näe kaikkea sisältöä, se voi johtua evästeasetuksistasi.